Ga naar de hoofdinhoud

Het onderwijslandschap opnieuw uittekenen

De recente omwentelingen in het onderwijs hebben geleid tot een belangrijke paradigmaverschuiving van de begeleide leerling naar de zelfstandige leerling. Daarom ontwerpen we leerruimten die dit nieuwe model belichamen en die de toepassing van nieuwe pedagogische methodes bevorderen. Zo pakken wij het ontwerpen van het programma aan: we definiëren, samen met ldocenten en het management, plaatsen die aangepast zijn aan de specifieke kenmerken van hun school. En die de waarden van hun school vertegenwoordigen.

Het omarmen van verschillen

Elk kind moet, met respect voor zijn of haar eigenheid, kunnen profiteren van een inclusieve schoolomgeving. Daarom besteden wij bijzondere aandacht aan gespecialiseerd onderwijs. Zo zijn we ervan overtuigd dat een eenvoudige, gastvrije en menselijke architectuur een gepaste ruimte voor ontwikkeling kan bieden. Die iedereen in zijn of haar verschil omarmt.
De Nieuwe Wereld van het Onderwijs

Perspectief

De Nieuwe Wereld van het Onderwijs

Door

Jean-Sébastien Mouthuy

Generaties samenbrengen en mixen

Op bijleren en ervaringen uitwisselen staat geen leeftijd. Wij staan dan ook open voor de nieuwe programma-benaderingen die de creatie van hoogwaardige multi-generationele infrastructuren bevoordelen. In een stedelijke context biedt deze aanpak de voordelen van dichtheid en diversiteit, waardoor we een doordachte vastgoedontwikkeling garanderen.
Hoe verzoen je verschillende functies en generaties in een dichtbevolkte stedelijke omgeving?

Case Study - NICE MERIDIA

Hoe verzoen je verschillende functies en generaties in een dichtbevolkte stedelijke omgeving?

Al onze projecten leren

loopend

Alexandre Herlin Instituut

Beschrijving

Uitbreiding van een gespecialiseerde basisschool (kleuter- en basisschooltypes 2, 6 en 7)

Locatie

Sint-Agatha-Berchem

Klant

Service Public Francophone Bruxellois / COCOF

Partners

  • Arcadis

Status

Lopend

loopend

EPHEC Handelsschool Louvain-la-Neuve

Beschrijving

Uitbreiding van een handelsschool

Locatie

Louvain-la-Neuve

Klant

EPHEC asbl

Partners

  • GEI

Status

Lopend

1 / 3
loopend

Veterinaire Onderzoeksinstituut (FARAH01)

Beschrijving

Bouw van een laboratorium- en kleedkamergebouw voor de Faculteit Diergeneeskunde van Universiteit Luik

Locatie

Luik

Klant

Université de Liège

Partners

  • SGI
  • Air Consult Engineering

Status

Lopend

1 / 2
loopend

Koninklijk Instituut voor Doven en Blinden (IRSA)

Beschrijving

Masterplan verbouwingen en uitbreidingen van een onderwijs- en zorginstelling voor gehandicapte kinderen (types 1, 6, 7 en 8)

Locatie

Ukkel

Klant

IRSA asbl

Partners

  • GEI

Status

Lopend

loopend

KSOO School

Beschrijving

Verbouwing van voormalig klooster tot schoolgebouw (secundair onderwijs)

Locatie

Oudenaarde

Klant

Katholiek Secundair Onderwijs Oudenaarde vzw

Partners

  • STABO

Status

Lopend

1 / 1
loopend

Don Bosco Middenschool Haacht

Beschrijving

Nieuwbouw polyvalente zaal, open leercentrum en multifunctionele leslokalen

Locatie

Haacht

Klant

Don Bosco Onderwijscentrum vzw

Partners

  • STABO

Status

Lopend

1 / 1
loopend

Kleuterschool Werchter

Beschrijving

Nieuwbouw kleuterschool (Design Build and Finance)

Locatie

Werchter

Klant

Gemeentebestuur Rotselaar

Partners

  • Yuvico
  • STABO

Status

Lopend

1 / 1
loopend

Sacré-Cœur de Lindthout Onderwijscentrum

Beschrijving

Restauratie en renovatie van een historisch schoolgebouw

Locatie

Sint-Lambrechts-Woluwe

Klant

Centre Scolaire du Sacré-Coeur de Lindthout

Partners

  • GEI
  • COSEP

Status

Lopend

1 / 3

KaSO Maaseik School Campus

Beschrijving

Masterplan voor de herstructurering en uitbreiding van een campus voor middelbare scholen met inbegrip van de bouw van klaslokalen, sporthallen, werkplaatsen, kostscholen enz

Locatie

Maaseik

Klant

KaSO Maaseik-Kinrooi

Partners

  • STABO

Status

Gerealiseerd

Don Bosco School Hechtel

Beschrijving

Nieuwbouw van een secundaire school en renovatie van bestaand gebouw

Locatie

Hechtel

Klant

Don Bosco Onderwijscentrum vzw

Partners

  • STABO

Status

Gerealiseerd

1 / 1

Multifunctioneel Centrum Ter Engelen

Beschrijving

Nieuwbouw centrum voor zorg en begeleiding van kinderen met autismespectrumstoornis

Locatie

Maaseik

Klant

Dienstencentrum Ter Engelen vzw

Partners

  • STABO

Status

Gerealiseerd

1 / 1

Don Bosco Basisschool

Beschrijving

Nieuwbouw van 5 kleuterklassen en speelplaats

Locatie

Leeuw-Saint-Pierre

Klant

Don Bosco Onderwijscentrum vzw

Partners

  • STABO

Status

Gerealiseerd

1 / 1
Case study bekijken

Cera Hoofdzetel

Provinciaal Technisch Instituut Hamme

Beschrijving

Nieuwbouw van lasafdeling en administratie (passief gebouw)

Locatie

Hamme

Klant

DBFM Scholen Van Morgen nv

Partners

  • Tom Thys architecten
  • STABO

Status

Gerealiseerd

1 / 1

BuSO en BuBaO School

Beschrijving

Nieuwbouw van een basisschool (buitengewoon onderwijs types 2, 3 en 9)

Locatie

Maaseik

Klant

Katholiek Buitengewoon Onderwijs Maasland vzw

Partners

  • STABO

Status

Gerealiseerd

1 / 1

UGent - Studentenrestaurant Faculteit Diergeneeskunde

Beschrijving

Nieuwbouw studentenrestaurant met 250 zitplaatsen en parking voor 200 fietsen

Locatie

Gent

Klant

Universiteit Gent

Partners

  • STABO

Status

Gerealiseerd

Don Bosco Groenveld

Beschrijving

Renovatie van een basisschool

Locatie

Heverlee

Klant

Don Bosco Onderwijscentrum vzw

Partners

  • STABO

Status

Gerealiseerd

1 / 1

Basisschool Klim Op

Beschrijving

Nieuwbouw van een basisschool met houtskelet

Locatie

Meise

Klant

Gemeente Meise

Partners

  • STABO

Status

Gerealiseerd

Technische Instituut Sint-Carolus

Beschrijving

Nieuwbouw van een secundaire school (technisch onderwijs)

Locatie

Sint-Niklaas

Klant

DBFM Scholen Van Morgen nv

Partners

  • STABO

Status

Gerealiseerd

1 / 1

Lascompetentiecentrum Don Bosco

Beschrijving

Nieuwbouw van een secundaire school (technisch onderwijs)

Locatie

Haacht

Klant

Don Bosco Onderwijscentrum vzw

Partners

  • STABO

Status

Gerealiseerd

1 / 1

EPHEC Handelsschool Brussel

Beschrijving

Uitbreiding van een handelsschool

Locatie

Sint-Lambrechts-Woluwe

Klant

EPHEC asbl

Partners

  • GEI

Status

Gerealiseerd

1 / 3

Faculteit Psychologie en Pedagogische Wetenschappen

Beschrijving

Uitbreiding van universitaire onderzoekslokalen en labo's

Locatie

Gent

Klant

Universiteit Gent

Partners

  • STABO

Status

Gerealiseerd

1 / 1

Franse secundaire School Jean Monnet

Beschrijving

Nieuwbouw van een franse secundaire school (lycée)

Locatie

Ukkel

Klant

Agence pour l'Enseignement Français à l'Etranger (AEFE)

Partners

  • GEI
  • COSEP

Status

Gerealiseerd

1 / 4

Don Bosco Technisch Instituut - Blok S

Beschrijving

Nieuwbouw van een secundaire school (technisch onderwijs)

Locatie

Halle

Klant

Don Bosco Onderwijscentrum vzw

Partners

  • STABO

Status

Gerealiseerd

1 / 1

Vrij Technisch Instituut Leuven

Beschrijving

Nieuwbouw van een secundaire school (technisch onderwijs)

Locatie

Leuven

Klant

Vrij Technisch Instituut Leuven vzw

Partners

  • STABO

Status

Gerealiseerd

1 / 1

WICO School - Campus St. Jozef

Beschrijving

Nieuwbouw van een middelbare school voor de tweede en derde graad

Locatie

Lommel

Klant

WICO vzw

Partners

  • STABO

Status

Gerealiseerd

Thomas More Hogeschool - Campus De Nayer

Beschrijving

Nieuwbouw van een Hogeschool

Locatie

Sint-Katelijne-Waver

Klant

Thomas More vzw

Partners

  • STABO

Status

Gerealiseerd

1 / 1

Basisschool Geel-Larum

Beschrijving

Nieuwbouw van een basisschool

Locatie

Geel

Klant

Stadsbestuur Geel

Partners

  • STABO

Status

Gerealiseerd

1 / 1

Rectoraat Universiteit Antwerpen

Beschrijving

Verbouwing van het klooster van de Grauwzusters tot gebouw voor de studenten inschrijvingen en administratie

Locatie

Antwerp

Klant

Ministerie van de Vlaamse Gemeetschap

Partners

  • VBM
  • STABO

Status

Gerealiseerd

1 / 1

Openbare Bibliotheek Averbode

Beschrijving

Uitbreiding van de bibliotheek

Locatie

Averbode

Klant

DBOC vzw

Partners

  • STABO

Status

Gerealiseerd

Terug naar de homepagina Ga naar het hoofdmenu

Wij gebruiken cookies om u op onze website een optimale ervaring te bieden.

Meer informatie › ok